Sustainable Brands Madrid 2017

Sustainable Brands Expo en Madrid

Sustainable Brands Madrid

DATOS DE INTERÉS

Lugar: La N@ve. C/ Cifuentes 5, 28021, Madrid.

Metro: Villaverde Bajo-Cruce (línea 3)

Días: 7, 8 y 9 Mayo

¿Qué es Sustainable Brands?

Desde hace varios años conforma una comunidad de innovadores con una misma dirección: entender y aprovechar el papel que desempeñan las marcas en el mundo para definir el futuro. Sabemos que el mundo está cambiando, las empresas no se pueden limitar a comunicarse con los consumidores, si no que, tienen que interaccionar y conectar con ellos de forma positiva.

El evento, que va por su tercera edición conecta a más de 400 profesionales que provienen de 25 países distintos con el fin de aprender nuevas ideas, generar alianzas, etc. Entre los agentes que asistirán el próximo 7 de mayo al Sustainable Brands se encuentran multinacionales , ONG’s, instituciones académicas, administración, autónomos y otros emprendedores, inversoras. El objetivo es conseguir, con el apoyo y la colaboración de todos estos agentes, una economía sostenible.

Este año como país invitado tendremos a Reino Unido, que servirá como inspiración en el área de sostenibilidad.

¿Quién va a Sustainable Brands?

En esta exposición tenemos a más de 40 ponentes profesionales que darán sus opiniones y aportarán nuevas ideas los días 8 y 9 de mayo en la zona que se ha destinado para ello: La N@ve Madrid.

Ponentes Sustainable Brands:

  • Owen Rogers / IDEO
  • Mary Barnard / Mondelez Iternacional
  • Dave Strangis / Campbell Soup Company
  • Christopher Miller / Ben&Jerry’s
  • Amani Al-Khatahtbeh / Muslim Girl
  • Ryan Gellert / Patagonia
  • Michael Hastings / KPMG International
  • Adam Elam / Marks % Spencer
  • Aurelie / Timberland
  • Stuart Minar / IE Business School
  • Antoni Ballabriga / BBVA
  • Marta Gui / Wallapop

 Programación Sustainable Brands (algunos datos)

Lunes 8 de Mayo


Track One: The Macro Landscape of Purpose

The Power of Brands to Create Brighter Futures / Michael Hastings KPMG International

A Tipping Point for Sustainability Leadership / José López, Nestlé SA; Teresa Ribera, IDDRI; Aris Vrettos, Cambridge Institute for Sustainability Leadership

How Purpose Drives the Journey of Mindful Snacking / Mary Barnard / Mondelez International

Track Two: Building a Purposeful Organisation

Building a Purpose-Driven Organisation: Transformation Done Right / Owen Rogers / IDEO

Organizing Your Company and Brand Around a Shared Goal of Improving People’s Lives / Louise Stevens, Innocent Drinks

Collaborating with Your Competitors – and Win / Marta Martin, NH Hotel Group; Inge Huijbrechts, Carlon Rezidor Hotel Group

Inspiring the C-suite to Consider Purpose into Core Decision-Making / John Izzo, Autor de Best-sellers.

Panel A: Youth as Brand Ambassadors in a Purpose-driven economy

Javier Garilleti, Fundación EY; Alberto Andreu, Senior Advisor de EY y Profesor Asociado de la Universidad de Navarra; Ana Gascón, Coca Cola Iberia;

Christopher Miller, Ben & Jerry’s.

Panel B: How Brands can Take Advantage of the Sharing Economy: Citizens as Producers

Luis Tamayo, Somos Quiero; Rodrigo de Salas, Leroy Merlin España; Tomas Diez, Fab Lab Barcelona; Adam Elman, Marks & Spencer.

Engaging Customers through Purpose

Connecting Customers to Brand Purpose & Mission / Tamara Young, JetBlue

Consumer Perspectives: Big Fish Learning From Small Fish / Sandra Pina, Somos Quiero.

Karma Marketing and the Power of “Enough” / Sirikul Laukaikul, The Brandbeing Consultant Co., Ltd

Bringing the Idea of Sustainability to Life for Consumers / Adam Elman, Marks & Spencer

Towards a Socially & Politically Divided World: Turning Conflict into Opportunities / Sandra Pina, Somos Quiero; Amani Al-Khatahtbeh, Muslim Girl.

CO-CREATING CITIES

 

 

Martes 9 Mayo


ICEX: Tapping New Markets while Contributing to Sustainable Development and Social Inclusion

Alicia Montalvo / ICEX España

Activating Purpose

How to Become a Brand Activist / Christopher Miller, Ben & Jerry’s

The Two-Headed Purpose Monster – “Putting real purpose to work” / Thomas Kolster, Goodvertising

Why Marketers Should Care About Activating Purpose! / Paul Twivy, Core Purpose.

Introduction to Parallel Streams

Stream A: Purpose as a Driver for Engaging Employees & Customers

Stream B: Purpose as the Spark for Innovation

Stream C: Future-Proofing your Brand for a Purpose-Economy

Track Four: Elevating Our Collective Purpose

Purpose: Our Reason for Being / Ryan Gellert, Patagonia

Finding Purpose at Work / Arthur Woods, Imperative.

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